Edenred zet zich volledig in voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, in overeenstemming met haar missie: “Enrich connections. For good.” Wij geloven dat onze oplossingen en de manier waarop we deze implementeren, een duurzame impact kunnen hebben op mensen, de planeet en de samenleving als geheel.
Edenred zet volop in op maatschappelijk verantwoord ondernemen, en dat loont. Zo werd onze organisatie recent beloond met het platinumlabel van Ecovadis voor verantwoord ondernemen: we zijn de eerste en enige organisatie in onze sector die dat kan zeggen. Daarmee onderscheiden we ons ook op dit vlak van de concurrentie, en daar zijn we uiteraard erg trots op.
Het verkrijgen van dit label is het resultaat van jarenlang inzetten op maatschappelijk verantwoord ondernemen, gebaseerd op een duidelijke MVO-strategie die valt of staat met de drie P’s. We leggen je graag uit hoe Edenred zich inzet voor de maatschappij, en zoveel meer.
Bij Edenred zetten we ons dagelijks in om de levenskwaliteit van al onze stakeholders te verbeteren. Dat doen we door een werkomgeving te creëren die professionele ontwikkeling en diversiteit stimuleert. We bieden onze medewerkers de ruimte om te groeien en zich verder te ontplooien.
Edenred draagt ook actief bij aan lokale ontwikkeling. We betrekken lokale gemeenschappen bij onze projecten en campagnes, zodat zij mee kunnen profiteren van onze groei.
Vanzelfsprekend zetten we ons bij Edenred ook in voor een betere leefomgeving. Hoe kan het ook anders, met Edenred Eco als onderdeel van onze oplossingen? De impact van jouw ecocheques op het milieu kan je voortaan eenvoudig berekenen via onze handige calculator. Zo zie je meteen wat jouw ecovriendelijke aankoop bijdraagt.
Maar we gaan verder dan dat. We herzien bewust onze processen om ze ecologisch verantwoordelijker te maken en onze CO₂-afdruk te verkleinen. Dat doen we door te kiezen voor groene mobiliteit, energiezuinige installaties en duurzame materialen in onze kantoren.
Bij Edenred zetten we in op vooruitgang: voor de samenleving, voor de planeet en voor de mensen die erop leven. We proberen ook onze gebruikers te sensibiliseren en hen actief te betrekken bij onze missie.
Zo bevorderen we gezonde voeding op het werk via het FOOD-programma, dat in 2009 werd gelanceerd. Dit programma moedigt betere eetgewoonten aan en verbetert het aanbod van partnerrestaurants. Elk jaar dragen we bij aan de FOOD-barometer, waarmee we het eetgedrag van medewerkers analyseren en de impact van het programma versterken.
Bij Edenred België nemen we geen genoegen met mooie woorden. We maken onze ambities waar met concrete projecten en acties. Talrijke publicaties getuigen van onze inspanningen, zoals ons jaarlijkse MVO-rapport 2024 (Edenred België).